:(Displacement для рендера из Архикад так и не сделали.
Особенно видно на больших объектах.А ставить большую точность порядка 1000 (32 стандарт) время просчета материала увеличивается в разы и проблема остается.. Объясняют вроде, что в ArchiCAD другой механизм деления граней.
Вот ссылка на обсуждение.
http://archicad-talk.graphisoft.com/viewtopic.php?t=38862&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=2ab3fb55e9ccb71726c1fbac31ad9101Does anyone know if any progress has been made on this issue? The subdivision resembling a "broken mirror" is clearly an Archicad deficiency that need to be corrected to enable advanced rendering software packages like Maxwell and Thea Render to handle displacement maps efficiently.
(Please vote for this in the wish list section of the forum.)
http://archicad-talk.graphisoft.com/viewtopic.php?t=40636 I am having similar problems creating usable displacements in Thea Render. I have been able to model some very convincing grass, clapboard, and shingles in test renderings. However, I am unable to get good results with my Archicad models. The best results required me to cut my ground slabs and building walls into square pieces in Archicad. Then, as mentioned in the posts above, I had to use a high subdivision value in Thea Render. This is not an acceptable workflow.
Short of Graphisoft fixing this problem, does anyone know of any software that can be used to resubdivide an archicad model before loading it as a 3DS file into Thea Render?
Ну Graphisoft вряд ли будет менять (ей проблемы с рендерами давно по барабану). Попробуйте например в LightWorks поработать с текстурами на сложных поверх-х. Из 3D в окно настройки материала и так десятки раз, пока подгонишь.
Вопрос в другом. Если не использовать fire, то запускается все равно
внешний рендер и данные передаются в него. На этом этапе можно было геометрию откорректировать.
Или просто не захотели.
Добавлено: Августа 29, 2013, 11:20:04